ABSTRACT ESSENCE       Spark 8/2007

Aftermath

Jsou to zhruba dva roky, co jsem měl tu čest recenzovat pilotní demo "Lost Life" této mladé, na první poslech nadějné skupiny. Vsetínští ABSTRACT ESSENCE vznikli v roce 2004 a ještě téhož roku se vrhli do nahrávání výše zmíněného demáče. Výsledek mě mile překvapil nejen svou profi úrovní, ale i samotnou náplní skýtající v našich zemích netradiční hudební zážitek. Debutové album "Aftermath" kráčí ve stopách vyšlapaných demem "Lost Life", jehož základní kontury rozvíjí do překvapivě vyzrálých rozměrů. ABSTRACT ESSENCE ani v nejmenším nezklamali má tajná očekávání a přesně v souladu s intuitivní předtuchou rozpracovávají jeho nejsilnější momenty. Stejně jako o demu, ani o debutu se nedá říct, že by byl kdovíjak originální a inovátorský, sálá z něj však zvláštní kouzlo čehosi známého, slyšeného, ale přesto přitažlivého, magického, čarokrásného a velmi působivého. Něco, čemu přes viditelnou nepůvodnost uvěříte a propadnete natolik, že to za původní budete pokládat. ABSTRACT ESSENCE mi připadají jako takoví čeští Cooperfieldové - používají to, co každý zná, ale pracují s tím takovým způsobem, že propadáte dokonalé iluzi nevídaného, naprosto ojedinělého prožitku. Zvláštní kapitolou jsou vokály - Ondra brilantně střídá čistý a hrubý zpěv s dokonalou imitací Daniho dávivých skřehotů a zlověstných Diamondových recitativů. V nejednom bodě mne skladby ABSTRACT ESSENCE přivádějí k myšlence hudebně-vokální kolize současných SAMAEL, AMORPHIS a CRADLE OF FILTH. Stěžejní prvky těchto kapel jsou v podstatě páteří tvorby kapely; zbytek patří vlastnímu osobitému pojetí atmosférického metalu, které se nebrání žádným vlivům, jež by mohly obohatit její hudební projev a vytvořit nezapomenutelnou atmosféru. A to se téhle vsetínské šestce daří opravdu znamenitě. Velká naděje naší scény!!!

Autor: Blackmoon

Hodnocení: 5,5 / 6